Zomer 2016: Veel aandacht voor het ei

In augustus hebben we in regionale en nationale media, maar ook in vakmedia veel aandacht kunnen genereren voor het ei. Alle acties van deze zomer horen bij de campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’. De campagne combineert productpromotie voor het ei en imagoverbetering van de sector. Dit is een opsomming van de resultaten van de zomeracties.

Nationale media
499.000 kijkers op tv: RTL heeft ook in augustus aandacht besteed aan het ei. Voor Editie NL is een reportage gemaakt. Hennie de Haan werd namens de legsector geïnterviewd en voedingswetenschapper professor Jaap Seidell benadrukte de gezonde eigenschappen van een ei. Hier keken bijna een half miljoen mensen naar. 
RTL Nieuws en Editie NL vulden dit aan met een artikel op de website en berichten op social media.

> 68.000 lezers: Er verscheen ook in het RTL Weekendmagazine en uitgebreid artikel over eieren en gezondheid. Dit werd door bijna 69.000 mensen gelezen

Regionale media
11 pluimveehoudsters, waarvan de meesten ook mmmEggie zijn, hebben 12 regionale krantenredacties bezocht onder het mom van ‘komkommer met ei tijd’. De kranten pakken dit goed op:
• Het Dagblad van het Noorden gaat op reportage bij het bedrijf van pluimveehoudster Janet Hassing;
• De Limburger heeft een reportage gemaakt op het bedrijf van pluimveehoudster Vera Lardinois. Het artikel is verschenen.
• Daarnaast is Vera ook geïnterviewd voor de regionale radiozender L1 (uitzending 2 september 16.00 uur).
• Het Friesch Dagblad vermeldde het bezoek van pluimveehouder Iris Odink met een grote foto.

Vakmedia
De agrarische vakpers kreeg ook lucht van alle eieracties. Boerderij heeft op de pluimveepagina een foto geplaatst van een pluimveehoudster die deelnam aan de komkommer met ei tijd actie. Pluimveeweb bracht een aantal nieuwsberichten over de eieracties, zoals dit bericht.

Altijd weer voor een ei
Alle acties van deze zomer horen bij de campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’. We willen met deze campagne een extra impuls geven aan de eierverkopen. De campagne combineert productpromotie voor het ei en imagoverbetering van de sector. Kijk ook op www.altijdweervooreenei.nl en op www.verhaalvanhetei.nl.

OVONED
OVONED is de organisatie waarin LTO/NOP, NVP en ANEVEI samenwerken. Ook Blij met een Ei werkt mee aan de campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’. De organisaties werken intensief samen aan de promotiecampagne omdat zij onderkennen dat de promotie van eieren in het belang is van de hele sector.