Ei-campagne levert goede resultaten in eerste helft 2016

We informeren u graag over de voortgang van de campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’. We willen met deze campagne een extra impuls geven aan de eierverkopen. De campagne combineert productpromotie voor het ei en imagoverbetering van de sector.

  • Meer dan 428.000 keer zagen consumenten op de foodblog Uitpaulineskeuken.nl ons artikel over de gezonde eigenschappen van eieren.
  • Bijna 1,5 miljoen campagnebanners zijn vertoond op www.buienradar.nl
  • 16.000 mensen bezoeken één van de twee websites van de campagne

Resultaten januari / juni

Dit jaar proberen we de consument met name online te bereiken. Het eerste half jaar hebben we de nadruk gelegd op het promoten van de gezonde eigenschappen van het ei, want eieren zijn lekker en gezond en bevatten essentiële voedingsstoffen die van pas komen bij elk weertype.

Uitpaulineskeuken.nl - foodblog met groot bereik

In samenwerking met foodblogger Pauline hebben we in juni een artikel geplaatst over de gezonde eigenschappen van eieren. Pauline’s foodblog heeft een groot bereik; maandelijks bezoeken 725.000 mensen haar website over gezond koken. Dit zijn met name vrouwen tussen de 25-45 jaar, onze belangrijkste doelgroep.

Ons artikel heeft beter gescoord dan een gemiddeld gesponsord verhaal op Uitpaulineskeuken.nl.

  • 428.995 views op de homepage, dit is 43% meer dan gemiddeld
  • 8.876 mensen hebben het artikel gelezen, dit is 56% meer dan normaal
  • Bijna 42.000 mensen hebben het bericht op social media gezien. Meer dan 1.000 lezers hebben het bericht ge-liked, erop gereageerd of het gedeeld. Dat is veel in vergelijking met andere berichten.

Banners op Buienradar.nl

Net als vorig jaar hebben we banners voor de campagne op www.buienradar.nl geplaatst. Deze zijn te zien op de computer, de tablet en de smartphone. Als bezoekers op de banners klikken, gaan ze naar de campagnewebsite www.altijdweervooreenei.nl.

  • Bijna 1,5 miljoen campagnebanners zijn vertoond op www.buienradar.nl of in de Buienradar app
  • De interstitials leveren goede resultaten. Dit zijn advertenties op een tussenpagina die je ziet op de telefoon of de tablet. Door de banners hebben we meer dan 14.000 bezoeken op de website. Dit kost per bezoek gemiddeld 18 cent.

Campagnesites

De websites worden nog steeds door veel mensen bezocht. De website altijdweervooreenei.nl legt de nadruk op productpromotie, waarbij de focus ligt op de lekkere en gezonde eigenschappen van het ei.

Vooruitblik

Vanaf juli 2016 leggen we meer de nadruk op de sectorpromotie.

  • We plaatsen een tweede artikel op Uitpaulineskeuken.nl. Pauline gaat op bezoek bij de Happy Chicken Farm en schrijft een artikel over hoe we in de sector verantwoord en met passie goede voeding produceren. Plaatsing verwacht in september.
  • We maken artikelen over de eierketen die meer uitleg geven over de weg van het ei en de gezonde eigenschappen van het ei. Deze artikelen bieden we aan bij de redacties van regionale dagbladen.