Nieuws

  • 11 apr

    Beknopt verslag 2017

    In 2017 heeft OVONED zich wederom bezig gehouden met de ontwikkeling en het schemabeheer van IKB Ei. De herziening van het IKB Ei schema is in 2017 grotendeels afgerond, met uitzondering van de voorschriften voor pakstations.  De campagne voor eieren en de ontwikkeling van de KIPnet module ‘eistromen’ hebben vertraging opgelopen door werkzaamheden rondom fipronil. Salmonella en de aanpak van Salmonella blijven belangrijk thema’s in de legsector.

  • 31 jul

    Persbericht fipronil 31 juli 2017

    Pluimveesector zet zich maximaal in om gevolgen verontreiniging eieren te minimaliseren.

  • 27 jul

    Persbericht: Legsector verbijsterd over gevolgen fipronil bij legbedrijven

    De NVWA heeft een persbericht uitgestuurd waaruit blijkt dat zij vandaag uit voorzorg enkele tientallen legbedrijven geblokkeerd hebben. Het zijn pluimveehouders die via hetzelfde bedrijf in de afgelopen maanden een bloedluis behandeling hebben laten uitvoeren. Bij deze behandeling is mogelijk het middel fipronil gebruikt.

  • 01 mrt

    Eicode-app geeft informatie over vrije uitloop eieren en de vogelgriep situatie

    In de huidige situatie van vogelgriep moeten de meeste eieren van vrije uitloop hennen worden geprint als scharrel ei.

  • 15 dec

    Nieuwsbrief IKB Ei 15-12-2016

    In deze nieuwsbrief leest u over het recente nieuws van IKB Ei.

  • 09 dec

    Wijzigingen IKB Ei per 1 december 2016

    Op 1 december 2016 zijn er enkele wijzigingen doorgevoerd in IKB Ei.

  • 01 dec

    Veel gestelde vragen AI

    AVINED heeft een document opgesteld met veel gestelde vragen over AI. Het document vindt u op de informatie pagina over vogelgriep of klik hier.

    Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met AVINED via 030 -755 50 10 of info@avined.nl

  • 08 sep

    Zomer 2016: Veel aandacht voor het ei

    In augustus hebben we in regionale en nationale media, maar ook in vakmedia veel aandacht kunnen genereren voor het ei. Alle acties van deze zomer horen bij de campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’. De campagne combineert productpromotie voor het ei en imagoverbetering van de sector. Dit is een opsomming van de resultaten van de zomeracties.

  • 23 aug

    Komkommer met ei tijd

    Tijdens komkommertijd is het soms zoeken voor media om genoeg interessante berichten te plaatsen in kranten, tijdschriften of op hun online nieuwsplatformen. Daar willen we dit jaar gebruik van maken om komkommertijd één dag, dinsdag 23 augustus, om te toveren tot komkommer met ei tijd. Zo vragen we op ludieke wijze aandacht voor het ei en de eiersector.

    Nationale media

  • 26 jul

    Ei-campagne levert goede resultaten in eerste helft 2016

    We informeren u graag over de voortgang van de campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’. We willen met deze campagne een extra impuls geven aan de eierverkopen. De campagne combineert productpromotie voor het ei en imagoverbetering van de sector.

  • 02 mrt

    Eicode-app slaat aan, inmiddels al 6000 keer gedownload!

    In IKB Ei nieuwsbrief nr.1 - 2016 is uitgebreid aandacht besteed aan de lancering van de eicode-app. De app is inmiddels al meer dan 6000 keer gedownload.

  • 12 feb

    Traceerbaarheid van eieren vergroot door lancering eicode-app

    De lancering van de eicode-app is een feit. Met deze gratis app kunnen consumenten door het intikken van de printcode van een ei zien van welke boerderij de eieren die ze kopen, afkomstig zijn.

Pagina's